Špatné časy? Další důvod, proč investovat do reklamy

30.3.2023 | autor: Redakce PŽ

Špatné časy? Další důvod, proč investovat do reklamy

Investovat do reklamy se vyplácí vždy a za všech okolností. Marketingoví specialisté se však shodují v jednom – kdy se vyplatí investovat do reklamních kampaní nejvíce, je rozhodně v době krize, a sice když se nedaří nebo když zrovna bojujeme se špatnými časy. Online marketingová agentura nabízí pomocnou ruku vždy a za všech okolností, právě v těžkých časech se na její pomoc však zapomíná.

Začalo to koronavirovou pandemií

To, že se do reklamy vyplatí investovat i v časech, kdy se nám zrovna nedaří, nám potvrdila koronavirová pandemie, která zejména ze začátku razantně změnila pravidla hry. A s příchodem očekávané recese se na tuto část našich životů vzpomíná velmi aktivně.

Pokud člověk bude chtít zejména letos na podzim přežít, bude muset udělat už nyní všechno proto, aby se vše vrátilo do normálu. Konverzí musí být podstatně více než kdy jindy, budování značky a šíření povědomí o značce se nesmí podceňovat a na budování vztahů se svými zákazníky se musí klást větší důraz než kdy jindy.

Je sice pochopitelné, že firmy chtějí šetřit, ale z dlouhodobého pohledu je právě investice do reklamy klíčová. Krize totiž nikdy netrvá věčně a právě reklama nám může přinést i v době krize nové zákazníky, které jinak přetáhne konkurence. A to nechcete dovolit, nebo ano?

Ukažme si to na příkladech

Ten, kdo dlouhodobě šetří na reklamních kampaních nakonec vychází z těžkých časů (ale mnohdy i z těch dobrých) jako poražený. Společnosti, které přestávají v opojení strachem ze ztráty financí komunikovat se svými zákazníky si spíše škodí a nakonec je předchází konkurence, která se rozhodla zariskovat a řídit se radou Henryho Forda, který nejednou řekl, že i kdyby měl v kapse jeden jediný a poslední dolar, přesto všechno by ho do reklamy investoval.

Ukázkovým příkladem toho, jak lze i v době krize vytěžit z reklamy, jsou řetězce Pizza Hut nebo Taco Bell. V době, konkrétně mezi roky 1990-1991, kdy se trh v Americe potýkal s krizí, se rozhodly investovat, ovšem pravý opak udělal McDonald's. Ten se rozhodl investice do propagace snížit, což pro něj znamenalo enormní propad, zatímco druhé zmiňované řetězce se radovaly z hezkých, navýšených čísel.



Autor: Redakce PŽ

Facebook Vybrali SME Linkuj Google

Mohlo by Vás také zajímat:

Zpět
Komentáře
Vložit nový komentář

Bohužel zde nejsou žádné komentáře.

Jméno:
Komentář:
Ověření:

© ISSN 1804-106X - online magazín Praktický-život.cz.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího bez souhlasu zakázáno.