Tvorba webových stránek Teplice – landing pages dělají z návštěvníků zákazníky. Jak jejich potenciál využít co nejvíce?

4.11.2021 | autor: Redakce PŽ

Tvorba webových stránek Teplice – landing pages dělají z návštěvníků zákazníky. Jak jejich potenciál využít co nejvíce?

Jedním z pilířů tvorby webových stránek je tvorba kvalitních landing pages, tedy takových stránek, které ve zhuštěné formě přibližují konkrétní produkt, službu či nabídku. Jejich hlavní cíl je jasný – změnit ty, kteří na ně vstoupí, v dalšího zákazníka. Co by taková landing page měla mít, aby byl její účinek co možná největší?

Žádný z následujících prvků by na vaší landing page neměl chybět

Jelikož účelem landing page je především motivace návštěvníků ke koupi či objednání toho, co nabízíte, nebo alespoň generace leadů (tedy kontaktů na klienty, kteří mají o vaše služby/produkty potenciálně zájem), měla by taková stránka obsahovat následující:

· Hlavní nadpis, který jasně říká, co od stránky očekávat. Další podnadpisy jsou, podle délky textu, rovněž vítány.

· Stručný popis nabídky se zdůrazněním předností, které klientovi přinese.

· Ideálně alespoň jeden obrázek, který pomůže ilustrovat a zpestřit vaše sdělení.

· Výtečné jsou i další podpůrné prvky, jako jsou recenze klientů či loga s vámi spolupracujících společností.

· CTA (Call to Action), tedy tlačítko vyzývající ke koupi, registraci apod.

· Formulář, skrze nějž může návštěvník učinit objednávku či registraci (obvykle vyskočí po kliknutí na CTA)

Breadcumbs (drobečkovou navigaci) nejspíš nebudete potřebovat

Landing page by měla být jednou z posledních "štací" na cestě vašich zákazníků. Proto je zbytečné přidávat na ni prvky, jako je drobečková navigace, které by návštěvníky zaváděly ještě jinam. Návštěvník má na vaší stránce zůstat a být konvertován v klienta.

Méně je někdy více

Ačkoliv na landing page by žádná z podstatných informací neměla chybět, neznamená to, že musíte zaplnit každé místo na obrazovce textem či obrázkem. Bílá místa nejsou vašimi nepřáteli – naopak pomáhají zvýraznit to, co je skutečně důležité.

Přeplněné stránky návštěvníky akorát zbytečně matou. Objevte kouzlo stručnosti a jděte rovnou k jádru věci.

Tvorba webových stránek Teplice

Zdůrazněte přínos vaší nabídky v bodech

Ideálně hned někde na začátku stránky nastiňte v bodech, nebo alespoň stručném odstavci, co je na vaší nabídce tak skvělého a jaké výhody od ní lze očekávat. Například:

· Ušetřete až stovky litrů paliva ročně díky inovativnímu vstřikování motoru.

· Zjistěte, jak může náš kávovar navýšit produktivitu vašich zaměstnanců o 50%.

· Už nikdy nebudete vypadat ve společnosti hloupě, až přijde řeč na pohlavní cyklus mořských koníků.

A tak všelijak podobně… návštěvník zkrátka musí vědět, že vaše nabídka je jasnou odpovědí na určitý problém, potřebu nebo zájem.

Umožněte sdílení na sociálních sítích

Přidejte na svou landing page také prvky, které návštěvníkům dají možnost sdílet váš obsah na Twitteru, Facebooku či dalších sociálních sítích, které vaše klíčová skupina využívá nebo může využívat. Jednoduchým způsobem tak můžete zvýšit dosah vaší landing page třeba mnohonásobně. Sociální sítě byste ostatně měli hojně využívat sami. Více o významu sociálních sítí pro marketing čtěte zde.

Nezahlcujte vaše návštěvníky formulářem s mnoha políčky

Důležitým prvkem většiny landing pages je také objednací či kontaktní formulář. Bohužel neexistuje žádné pravidlo, kolik položek by měl takový formulář mít. Zda stačí e-mailová adresa, nebo má váš zákazník vyplňovat ještě některá další políčka, to záleží zcela na povaze toho, co nabízíte. V každém případě se ale vynasnažte počet takových políček zredukovat jen na ty nejnutnější.

Obecně totiž platí, že čím více námahy musí váš návštěvník na vyplnění formuláře vynaložit, tím menší je pravděpodobnost, že se do jeho vyplňování vůbec pustí.

Na druhou stranu ale zase platí, že návštěvníci, kteří jsou ochotni vyplnit více políček formuláře, mohou zase představovat perspektivnější klienty s vážnějším zájmem o vaši nabídku.

Rozhodnout se tedy musíte sami a pravděpodobně se neobejdete bez testování vícera variant, než najdete takové řešení, které je ideální právě pro vás.

Přečtěte si také tento článek, nevíte-li si rady s leady, které vám vaše landing page generuje.



Autor: Redakce PŽ

Facebook Vybrali SME Linkuj Google

Mohlo by Vás také zajímat:

Zpět
Komentáře
Vložit nový komentář

Bohužel zde nejsou žádné komentáře.

Jméno:
Komentář:
Ověření:

© ISSN 1804-106X - online magazín Praktický-život.cz.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího bez souhlasu zakázáno.