Nine

30.3.2010 | autor:

NineV únoru letošního roku vtrhl do kin dlouho očekávaný snímek režiséra Roba Marshalla muzikál Nine. Hvězdně obsazený film vznikl pod taktovkou režiséra, jež má za sebou veleúspěšný oscarový muzikál Chicago. Inspirací pro Nine byl legendární snímek Federika Felliniho 8 a ½. Původní brodwayská verze muzikálu sklidila ohromný úspěch v osmdesátých letech minulého století.

Nine se odehrává v italských Benátkách. Je soustředěn na slavného režiséra, který ve svých čtyřiceti letech prožívá tvůrčí a duševní krizi. Guido Contini nedokáže dokončit svůj film a propadá depresím a pochmurným náladám. Neustále je obklopen ženami, jež ho inspirují, ovlivňují, milují a podporují. Krátké dialogy střídají divoká taneční čísla a flashbacky.

Na filmové zpracování Nine lákají zejména slavné ženy, osobnosti světového hereckého nebe. Nejvíce na sebe upozornila divoká Španělka Penelope Cruz svým žhavým erotickým tanečním výstupem. Ve filmu ztělesňuje Continiho milenku Carlu. Oproti ní stojí nenápadná a oddaná manželka Luisa, kterou výborně zahrála Marion Cotillard proslavená rolí Edith Piaf. Jako režisérova životní múza Claudie se ve filmu objevila Nicole Kidman. Kostymérkou a životní přítelkyní se stala legenda anglického filmu Judi Dench. Starou dobrou Itálii zastupuje v roli režisérovi matky, která syna neopouští ani po smrti, nestárnoucí a stále krásná herečka Sophie Loren. Římskou prostitutku Saraghinu ztvárnila zpěvačka Fergie a v jedné z nejchytlavějších písní celého filmu Cinema Italiano září Američanka Kate Hudson jako reportérka toužící po rozhovoru s Guidem Continim. V roli hlavního hrdiny okouzluje svým hereckým uměním a nezaměnitelným šarmem Daniel Day-Lewis.

Jste-li příznivcem muzikálových filmů, rozhodně si nenechejte Nine ujít. Čeká vás směsice divadelních výstupů, nádherných kostýmů a zajímavých výtvarných počinů. Snímek si více vychutnáte v kině, protože velké plátno ještě více umocní atmosféru staré Itálie.